Stulen lista

Såg att både Hanapee och Sandra Beijer gjort denna och lista och tänkte att jag också kunde göra den.
Listor är roligt ju!


Matvanor.
Bästa maträtt? Sushi, kyckling i alla dess former och mormors kolpudding.
Bästa efterrätt? Vad som helst med choklad eller banan
Bästa dryck? Vatten
Hatdryck och maträtt? Kaffe och Janssons frestelse, usch för ansjovis!
Bästa alkoholdryck? Prosecco, rödvin eller en riktigt sur drink.
Använder du smör på smörgåsen? Yas.
Smågodis eller färdiga påsar? Smågodis – lite av varje gör ju godispåsen optimal.
Bästa soppan? Äter typ aldrig soppa, men får lov att säga köttsoppa med klimp då.
Favoritglass? Mangosorbet


Shoppingvanor:
Hur mycket shoppar du för varje månad? Runt 1000kr kanske, beror lite på månad och budget.
Har du mer skor än kläder? Nej.
Favoritplagg? Jeans och nån schysst tisha
Favoritfärg på kläder? Svart och grått
Favoritfrisyr? Frisyren jag har nu typ, mellanlångt med snedlugg. Fint med långt hår och lugg också.
Bästa mönster: Prickigt
Bästa accessoar: Klocka
Underkläder? Bekväma
Hatplagg? Pälsjackor

Arbete, utbildning:
Jobbar eller pluggar du? Jobbelijobbar
Vad vill du bli? Chef! Ne jag vet inte, just nu är jag inne på content manager vilket i princip är den roll jag redan har fast med en annan benämning såattee.
Trivs du med ditt jobb/din utbildning? Ja det gör jag, men än är jag ju ung så det finns ju tid för att prova annat om jag så skulle vilja.
Är lönen viktigast? Ja och nej, lika viktigt att lönen är okej som att man trivs med sitt jobb.


Lite allt möjligt:
Har du barn? Nope och planerar inte att skaffa inom den närmsta framtiden heller.
Älskar du någon? Jaaadå
Betyder familjen mycket för dig? Självfallet!
Vart åker du helst på semester? Just nu är jag väldigt sugen på New York, Svalbard och Seychellerna.
Bästa klimatet? Försommaren, typ i slutet av maj, när det är varmt ute men fortfarande inte så fuktigt.

 

 
 

Kommentera inlägget här :