Vem ska man vara för att synas?

Jag har tänkt på en sak..
Det man alltid får höra om och om igen är att man ska vara sig själv och stå upp för den man är. Men jag är inte så säker på om det är det bästa. Man kanske mår bättre av att vara sig själv beronde på hur man vill bli sedd av andra människor. Jag har alltid försökt vara mig själv i stilen och personligheten. Inte varit så mycket för mode och sånt. Lyssnat på annan musik mot för dom flesta av mina vänner osv. Men jag börjar tvivla på att det gör en till en mer speciell människa. Jag försöker vara mig själv så gott det går, inte vara så mycket som alla andra. Men man verkar ju ändå bara anses som en i mängden? Jag vill vara speciell och uppmärksammas. BLI SEDD, inte bara vara "den där Lina". Vad ska man egentligen göra då för att synas mer? Göra något jätte radikalt med sitt utseende så alla kollar på en med konstiga blickar? Njaaa, är direkt på det sättet som jag vill synas. Mer på ett positivt sätt. Synas så att folk blir intresserade av en, så att man kan lära känna nya människor. Vet dock inte hur jag ska vara för att vara den personen.

Börjar märka hur jag mer och mer ändrar mig stilmässigt, förra året var jag lite annorlunda mot för nu. Hade bara converse och vans på fötterna, jätte mycket smink, rockiga kläder så som nitbälten osv. Nu har jag mer börjat intressera mig för mode. Men jag har ju fortfarande kvar lite av det där rockiga, min tatuering och piercing, mitt hår kanske man också kan se som lite annorlunda. Är inte så mycket för sånna där flickiga frissyrer. Det kan hända ibland att jag kanske har en fläta eller något, men det är inte ofta. Jag bytte inte min stil där för att jag tyckte jag inte passade in, utan jag bytte helt enkelt för att jag inte ville se ut så mer. Fast bytte gjorde jag ju inte riktigt heller, mer att jag bara tonade ner det hela lite.

Det händer ju att man hela tiden försöker ändra sig för att man tror att man blir lyckligare av det. Men det är nog sant ändå, att man ska vara sig själv. För då trivs man ju i alla fall med sig själv. Även om man inte får lika mycket uppmärksamhet som man kanske skulle vilja.

 Jag tror jag vet vem jag är. Jag trivs i alla fall med den "stilen" som jag har nu. Man kan väll säga att jag har hittat vad som är "jag". Men visst, man hittar ju hela tiden nya saker som man intresserar sig för och det förändrar ju en hel del. Men man är ändå alltid samma person. Det är nog värt att lägga på minnet. Man kommer alltid vara den man är, allt man har gått igenom finns med i bagaget. Man kan inte sudda ut det. Även om man förändras så finns alltid bakgrunden kvar och gnager. Man inte förändras till någon man inte är.

klicka för större!
Så här såg jag ut för ett tag sedan, 2005-2006?
Innan jag hittade mitt jag kanske man kan säga.

Kommentarer :

#1: Linnea

Bra skrivet!

skriven
#2: Anonym

hiihm jag gillar texten,du har ju en hjärna :)))

skriven
#3: Emelie

De där va bra skrivit! De där borde alla läsa :) ;)

skriven
#4: e

lina du får till det ibland! :)

skriven

Kommentera inlägget här :