Göteborgska = gött

Man kan inte annat än digga göteborgska alltså, skön dialekt som fan.
Jimmy ringde mig nyss, han var lite på lyset va.. snacka massa på göteborgska som jag inte fattade ett dyft av.
Men jag gillar det. skön kille det där.

Fast han borde lära sig att det inte finns några isbjörnar här! HAHA.


Lugn hemmakväll idag, som vanligt typ..
slänge nyss iväg ett sms till syrran och hörde om hon skulle ut en sväng isåfall hänkar jag.
Lite le att bara sitta hemma, blir ännu mer le av att höra hur kul andra har.

men så är det.

Nu ska jag nog byta kläder igen för 10002 gången.. Nä men, man kan ju inte gå med en tröja/klänning som åker upp över arslet hela tiden.

hade göttans

Kommentarer :

#1: babianen

najs blogg!
kolla in min blogg! en riktig göteborgsblogg! ;)
ta en banan å va gla!

skriven
#2: Deníz

det var riktigt gott må jag säga :)

skriven

Kommentera inlägget här :