småstadsmys

tjenatjena.
Gårdagskvällen blev helt okej tror jag. Hade inte planerat något och hade inga förväntningar. Så den blev som den blev bara. Camilla och Jag åkte till staden för att kolla in drakbåtsfestivalen, men den var ju i princip sämst, i alla fall för oss som inte är 18. SÅ vi gick på mys cafét barista istället och åt godsaker och pratade om allt mellan himmel och jord. Livet är bra vid sånna tillfällen. Synd bara att man måste bli ruinerad på köpet. Jag menar 118 kronor för en fika för två? och vi köpte inte ens något speciellt. Sedan efter vi fikat så gick vi mest omkring och satt och tittade på folk och diskuterad huruvida deras liv kunde vara. Men sedan blev det för långdraget och vi drog hem.

Jag hade mina nya skor på mig igår, dansskorna som jag föredrar att kalla dom. Dom ser faktiskt ut som sådanna. Och jag säger då det, att inte blev det bättre när jag skulle vandra ner till ica i Elins gamla urvuxna gladiator skor för att köpa hårfärg. Mina fötter är totalförstörda.

Inte heller ovanligt att mamma ska komma med någon kommentar
"Du går ju som om du är IN-VA-LID *puttapå*" och den där lilla knuffen kunde ha slutat illa för mina fossingar.

Ringde någon mystisk kvinna förut och ville göra en undersökning, någon som är 15 - nåt i hushållet skulle svara på massa frågor. TYPISKT att jag skulle svara i telefonen? Hörde knappt vad hon sa, hon hade en lustig invandrarbrytning blandat med någon svensson dialekt. Ganska konstiga frågor ställde hon också, t.e.x. om vad jag köper för tuggummin och vad jag brukar lyssna på för radiokanal? Okej.......

Nu ska jag väll se till och göra någonting meningsfullt. Mormor kom hit med lite filmer, kanske finns någon som är värd att se.

Här är en bild på Camilla från när vi fikade på Barista igår:

Kommentera inlägget här :