presents

Fyfan vilket åskväder det var igår!
Först märkte jag ingenting, tills det att det börja dundra kraftigt och att himlen lyste upp lite då och då. Jag och Emil satt och spelade lite datorspel mot varandra när vi la märke till åskan. Tur var det att vi stängde av allt och drog ur alla strömkablar för fy helvete va det ökade! Man kunde verkligen se hur blixtrarna slog ner bort över. När åskan drog över edsgården så var jag seriöst rädd! Brukar aldrig bli det... fick sitta och trösta vovven som också blev lite småskraj. Det skakade i hela huset och jag och Emil hade tänt ljus, men det behövdes ju inte då blixtrarna lyste upp hela huset. Ja fyfan, tur att det drog förbi hyffsat snabbt!
Imorse kom mamma och pappa hem från turket. Bruna och fina! Lite grejjer hade dom med sig hem också, jag och Emil fick ett varsitt par converse, sen så fick jag lite handdukar att ha i lägenheten oså också, bra det!
Jag fick ett par korta röda och Emil ett par vanliga vita
Måste bara vissa denna! Ni vet den där kossa osten som är så jävla god som man köper i en rund förpackning med några ynka bitar! Mamma och pappa kom hem med två sånna här burkar, 400g smält ost, så gott!
Mamma gjorde en tatuering där borta, mitt och syrrans namn, fint av henne.
Visar en bild på min nya dator också, en så länge är jag väldigt nöjd med den!
Nu ska jag börja med middagen, blir ett försök på maten som Emelie bjöd på när vi var hos henne på middag.
Frågan är ju om jag kommer lyckas få det lika gott, tveksamt!

Kommentarer :

#1: Emelie

Lyckades du med maten då?! :D

skriven

Kommentera inlägget här :