Tankar

Hmm, jag har kommit på en sak som jag kan sakna ibland. Förr, eller ja, snarare för cirka 5-6 år sedan så skrev jag så mycket vettiga saker här i bloggen (mycket strunt också). Men alltså, jag använde bloggen till att skriva krönikaliknande inlägg som hade någon slags tanke bakom. Vad gör jag idag? Lägger upp ointressanta bilder från min vardag och skriver vad jag gjort i helgen - sjukt ovärt egentligen. Samtidigt som jag inte vill vara så personlig här i bloggen så kan jag verkligen sakna tiderna då jag skrev djupa inlägg. Jag saknar det dels för att jag älskar att skriva men också för att jag får ge utlopp för mina känslor i skrivandet. För om det är någonting jag är dålig på och som jag blivit så mycket sämre på den senaste tiden så är det uttrycka vad jag känner. Jag stänger verkligen ALLT inom mig då jag tror att det är bäst i längden eller för att jag är rädd att om jag delar med mig för mycket av mina tankar att det ska vändas emot mig på något sätt? Ja jag vet inte riktigt. Kanske gör något försök till att hitta tillbaka till min gamla kärlek för grubblande texter om livet. Ja ni hör ju... redan här börjar jag tveka om det faktiskt skulle vara bra att skriva om sådant. Visst, det kanske inte är intressant för er som läser, men det skulle vara oerhört nyttigt för mig att få skriva av mig då jag som person "i verkligheten" är extremt dålig på att faktiskt prata om mig själv med andra. När man känner sig vilsen eller bara vill få lufta någonting som legat och grott ett tag så kan det ändå vara en bra början att skriva om det.

Så, vi får se helt enkelt vad jag delar med mig av här framöver. Tills dess att jag hittar något att skriva om så lär det bli en hel del meningslösa vardagsinlägg så länge.

Kommentera inlägget här :