unfair

Sista dagen på lovet, förfärligt.
Känns som om jag inte kommer klara av skolan nu, vill bara sjunka ner i en dvala och slippa det. Känner mig jätte opeppad och blir deppad bara av tanken.

Menmen

Har varit till Björn, min kusin idag. Han fyller 18 år imorgon, så det blev lite kalas då. Smörgåstårta och grejjer, satt inte fel. Grattis till honom.

På tal om det här med 18 års gräns. Det är så satans orättvist att han, som fyller år i Januari får så mycket fördelar med att fylla år tidigt, medans man själv måste vänta ett helt år nästan innan man själv blir 18. Vad ska de ha för betydelse egentligen? Som det här med krogen, man borde få komma in på krogen det år man ska fylla 18 inte just på datumet. För vad gör det för skillnad? Då blir det lika för alla. Och december barn som jag slipper bli deppade p.g.a. detta..
Hmm, om man ändå fick ändra lite på lagsystemet.

HÄR en bra låt som jag syster har fascinerats av dom senaste dagarna.

Kommentarer :

#1: Camilla den lilla

Sant syster! Åldersgräns i huvudtaget tycker jag suger..

MEN inte om man är 14 år...För då fattar man endå inte så bra beslut!

skriven

Kommentera inlägget här :