Rappis

Min älskling har gjort illa sig, han haltar på ena frambenet. UHU, sötnosen då. Ser så hemskt ut när han verkligen kämpar för att ta sig fram. Blir det inte bättre om någon dag så blir det nog att besöka djurdoktorn, haha.

Skoldagen har gnatat sig fram lite halvsegt sådär, vi hade som tur var inte intervall på idrotten utan frisbee! Vilket inte var så jädrans roligt, men skit samma. Sen hade man lite andra tråkiga lektioner.

Mormor var här nyss, enligt henne ser jag mycket äldre ut i min nya hårfärg. Det var ju roligt att höra, eftersom det måste ju vara en komplimang. Hon påpekade ju faktiskt att jag såg ut som 18-19.

Såhär påtal om hår så ska jag nog dra mig till ica maxi sedan och köpa torrschampoo. Något som jag verkligen behöver. Man använder det om håret är fett och man inte vill/hinner tvätta det. Med tanke på att håret slits väldigt mycket om man tvättar det ofta och om man som jag har röd hårfärg så går färgen ur så fort. Då är det bra med torrschampoo så kan man spara in någon dags hårtvättning. Väldigt smart tycker jag.

Nu ska jag lägga mig på sängen och läsa lite.

Kommentarer :

#1: Anonym

Jag tycker du ska låta håret växa, och du ska färga om det till blondt:D (Du passar bättre i blondt) Långt hår är vackert!

skriven
#2: Lina

Svar: 1. Jag låter mitt hår växa. 2. Ja, det är fint med blondt men jag vill prova på annat också, skadar aldrig med variation. 3. Varför skriva anonymt?

skriven
#3: Anonym

Det enda jag menade var att DU skulle passa bra i långt hår, det var en snäll komplimang, det var ingenting elakt! Och att jag tyckte att du passade bättre i blondt hår än i svart, brunt, rött hår som du har svitchat mellan hela tiden. Förresten så har jag rätt att komentera, så länge det inte är någonting elakt, för om det vore elakt så skulle jag ha sagt det mellan fyra ögon, jag sitter inte bakom skärmen och snacka skit, jag säger det till den personen! Jag tycker även att du ska vara medvetem om att du bloggar, och skriver om dig själv o.s.v. så du ska vara beredd på att vem som helst och då menar jag verkligen VEM SOM HELST kan läsa din blogg, så du kanske borde vara beredd på att människor kan skriva elaka kommentarer, och det gjorde jag inte i förra kommentaren...

skriven
#4: Lina

Hmm, jag antog att det var en komplimang ja. Jag sa aldrig att det var elakt sagt. Blir bara så jädrans nyfiken på vem du anonyma människa är. Kan även tillägga att jag aldrig haft svart hår, däremot mörk brunt. Och ja, jag är väl medveten om att jag skriver mycket om mig själv och att vem som helst kan kommentera det jag skriver om. Men det är ju roligare att ta kritik om man vet vem personen är så man får någon sorts inblick i vem man har att göra med.

skriven
#5: Anonym

Absolut att du ska fortsätta att skriva i din blogg, så länge det inte skadar någon. Vi släpper nu det här tycker jag, det är ju löljligt.

skriven

Kommentera inlägget här :