home, sweethome

Hemma från utrikes nudå.

Det har varit en skön vecka kort och gott. Orkar inte skriva detaljerat om den.
Men okej, skriver lite saker då..

*Badat och solat varje dag i stekvärmen - cirka 40 grader.
*Åkt båt på Manavgat floden och därtill badat i floden.
*Ätit god mat hela veckan lång. Less på mat nu, ge mig svensk husmanskost.
*Vandrat omkring på Atatürk var eviga kväll.
*Lyssnat på galna turkar som skriker Harry Potter på stranden.
*skakat hand med dussintals fula turkar och fått diverse komplimanger och ögonblinkningar...
*Handlat lite strunt och tatuerat mig!
*Druckit Mojito och varit glad.
*Köpt nagellack för 5 kronor styck = 1 lira styck
*Pratat tyska
*Druckit turkiskt te
*Tyckt synd om hemlösa katter/hundar
*Fått blåssor på fötterna (som vanligt)
*Förlorat 50 kronor på mobilen när jag pratade med en viss Forsell i 3 minuter.

Lite sånt där.

Nu ska jag måla naglarna och sedan komma på vad jag ska ha på mig på skolfotograferingen imorgon. ÅH JOBBIGT.
Vill färga håret också.. hmm.

Kommentera inlägget här :