Tiger Lou

FYFAN VA BRA!

Har nyss kommit hem från en fantastisk spelning av Tiger Lou på pipeline. Jag måste då säga att förhoppningarna var stora men resultatet var way much bettter.

Så jävla klockrent. Efter två låtar så säger Rasmus att dom ska köra alla låtar på nya skivan, alla blir stum. För ingen har ju riktigt hunnit sätta sig in i dom låtarna än med tanke på att skivan släpptes för cirka en vecka sedan. Jag började t.ex. lyssna på nya skivan i onsdags. Men ändå, fast dom gör denna tabbe. Så blir det så sjukt bra!!! Fast man inte kan någon låt text förutom någon enstaka refreng. Dom var så jävla glada på scenen, dom sa det, det var deras bästa spelning på den här turnén. Det var så modigt av dom att köra hela nya skivan och strunta i vad publiken vill ha. Förstår att dom måste ha lessnat på att ha spelat dom gamla skivorna om och om igen. Klart dom vill spela den nya! Det gör dom fan rätt i. Dom blev så uppåt på det.

Jag kunde inte sluta digga med, hela kroppen blev rytmisk, ååååhh. Herregud, brabrabra. Trummisen var skit sööööt! Han var så gulligt galen, satt och råflina typ hela tiden, dog ju lite av hans leende. Skit söt liksom. Sen så var det massa andra söta indie pojkar där, gosh. Skulle ha lagt in en stöt va? haha nej va pinsamt. Jag är blyyg ju.

Men såklart, det blev ju extra nummer också! Lite gamla låtar, dom legendariska. Nixon, war between us, the loyal, the wake/ hooray hooray. Men hade inte varit fel om dom spelat functions och oh horatio med, minus på det! Men det var ändå bäst.

Nu ska jag forsätta lyssna på A partial print och må gott. HUA.
Längtar redan tills jag får se dom nästa gång.




Kommentarer :

#1: louise

TIGER LOU!

skriven
#2: louise

jättesnällt om du kunde skicka lite låtar! (:

[email protected]

skriven

Kommentera inlägget här :