The zookeeper's boy

Ja, jag har då brist på att komma på bra överskrifter. Men The zookeeper's boy passar bra, för det är en sjukt bra låt med ett av dom bästa banden jag vet - Mew. Förövrigt så har den här dagen gått åt till viss del att lyssna på just Mew.

Någon fin väckning blev det ju inte kan jag ju säga. Grann ungen som är kanske 5 år, kom in rusandes vid halv 12 snåret. Okej det är ganska sent och man kanske borde vara vaken då... Men jag är tonåring så låt mig sova ifred och alla småbarn som vaknar klockan 7 på morgonen kan vara hemma och leka istället. Haha..

Åt sallad till frukost ;O och läste igenom fredagsbilagan klick. Var visst ett horoskop special med den här gången, jag älskar horoskopet, ganska sjukt men ja.. Får alltid en dum känsla av att det stämmer in så satans bra varje gång. Nu tänker jag skriva upp vad det stod i horoskopet bara för att.

"Högsommaren blir rent fantastisk, särskillt för dig som vill lyfta en relation till en ny nivå. Är du singel kan det också hända saker, och räkna med att det i så fall blir seriöst väldigt, väldigt fort. Några bromsar finns det inte och inget utrymme för eftertanke heller. Just därför kan Augusti bli en trasslig månad som mest handlar om konsekvenser."
Jaha där ser man på..

Måste ju även få påpeka hur korkad min syster kan vara ibland! Hon var ut på krogen igår med några kompisar och hon berättade för mig att hon hade druckit och druckit och druckit men aldrig blivit riktigt full. Hon hade gjort av med väääldigt mycket pengar. Inte så konstigt kanske när hon hade bjudit polarnar på cider, öl och diverse drinkar och inte nog med det så hade hon beställt in en champange flaska för 600kr. Haha alltså, jag säger då det ja. Hon måste trott att hon var någon stureplans fjolla eller nåt liknande. Men jag har ju i alla fall mina krogrundor med syster att se fram emot då. Kanske hon kan bju mig med ;)

Var även ute och sprang förut, och hua, vad varmt det var. Är det inte typiskt att solen ska komma fram och steka som bara den bara för att jag går ut.. Jo visst är det de. Skönt med en dusch efteråt iaf.

Hmm.
Men nu ska jag nog läsa lite.
Läser en bok som heter. "Jag saknar dig, jag saknar dig" skriven av Peter Pohl. Måste ge honom en andra chans. Efter att man i åttan blev tvungen att läsa "Janne min vän" skriven av honom så har jag inte vågat prova mig på någon av hans böcker igen. Men ja.. får väll se om denna är lika usel som Janne min vän.

"Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas."

Drottning Kristina

 

Bra citat. Hörs hej

Kommentera inlägget här :