Med en sten i mitt hjärta


Känner tyngden i hjärtat när jag tänker på framtiden. Lite förvirrad blir man alltid, men svar på frågorna får man aldrig. Vad kommer hända med mig? Vad kommer jag göra? Vilka människor kommer vara en del av mitt liv? Allt känns bara .. bedrövligt att behöva tänka på. Även fast att jag vet vilka mål jag har med livet så kan man aldrig vara säker på vad som kommer ske. Nej inte för en sekund kan jag vara lugn när jag tänker på det. Allt som man kämpar och sliter för kan vara förgäves. Men man ska aldrig ge upp sina innersta mål, aldrigaldrigaldrig.

Att ge upp en dröm är värre än att misslyckas med den. För om man ger upp så har man inte försökt. Och ju mer man försöker så tillslut så kanske man klarar det. Det jag vet säkert, är att vad som än sker i mitt liv så ska jag alltid fortsätta kämpa för det jag vill.

Just nu är det mycket jag vill, men allt känns för dumt att skriva här, mina innersta drömmar som ibland känns helt döda, utom räckhåll. Men det krävs sååå lite för att tända den där gnistan igen som får än att fortsätta tänka i dom strategiska banorna.

Om bara någon kunde förstå mig, om bara någon verkligen kunde förstå varför jag verkligen vill detta. Alla skämtar bort det och ser inte det jag ser. Dom ser inte det jag ser i dig...

Kommentera inlägget här :