Fullt hus

Mindre rolig dag idag tror jag, eller vem vet, någon person kanske vill rädda min dag?

Mamma och pappa ska en s.k "jägarmiddag" d.v.s. att pappas jaktlag ska komma på middag, alla karlarna med respektive fru. Gubbarna är redan här, dom kom hit vid 12 och kommer vara här resten av kvällen. Dom ska ordna maten och allt sådant tills senare då deras fruar kommer, alltså helt seriöst. Vill man vara hemma en sådann kväll så kan det inte stå rätt till. Jag måste bort härifrån, känner mig instängd i mitt eget hus. Vill inte gå ut och låtsas vara happyface, så jag stannar nog kvar på mitt rum tills vidare..

Mamma tyckte vi kunde åka iväg ett tag så vi slipper vara upp i gubbarna, men dessvärre är jag alldeles för slut för att åka iväg någonstans. Om vi nu inte åker till birsta då, det har jag ingenting emot.

Och jag längtar till sommaren som en idiot, hur kan man inte göra det? Tänk brunbrända ben, lätta kläder, bada, sola, jordgubbar, grillat och allmänt roliga kvällar. Sen att lyssna på Rise up med Yves La rock gör en bara ännu mer sugen på sommaren. Jag tog min första tur för iår med moppen igår också HAHA. Känns lite B att köra den nu faktiskt, men skit samma! Jag undvek i alla fall att köra genom Timrå, liksom orka sitta och köra 30 igenom tattarcity.. nej precis. Sen så förundras jag över hur vissa människor beter sig ute i trafiken. En pojke som antagligen nyss kommit in i moppeåldern höll på att köra in i mig, om jag inte hade tvärbromsat så vet man inte vad som hade kunnat skett, idiot säger jag bara. Blev ingen långtur i alla fall, blev så förbannat kallt och det var inge vidare kul att bara köra omkring, kändes lite som när man var 14 och körde runt och hoppades att inte polisen skulle stoppa än. Men än så länge har jag klarat mig ifrån dom, som tur är.

Förresten, det som kallas förväntningar, det är strunt. Man ska inte gå runt och hoppas massa och förvänta sig saker. Det blir ändå inte som man tänkt sig.. har varit med om det alldeles för många gånger nu. Så jag ska fan sluta att vara så glad för saker som jag tror att det kommer bli något bra av. LESS

Nu ska jag söka reda på mamma och höra om vi ska bege oss någonstans.
Ha en kul lördag
jag vill också ha det..
om det finns någon där som vill rädda mig härifrån huset
men jag tvivlar

Kommentera inlägget här :