Tonight I have to leave it

Måndag.
Idag har himlen varit grå och tråkig och det har regnat lite då och då. Trist. Men sådana dagar måste det få vara ibland också. I stort sett så har den här dagen varit ganska bra. Hade muntligt föredrag på svenskan, och det gick förvånasvärt bra. Bättre än vad jag trodde med andra ord. På idrotten skulle Bea J och Ewe hålla i lektionen, det var lite små kul. Gud va dom körde med oss, man var lite slut efteråt. På håtimmen så gick jag upp till bilden och satt med Sara där, jag ritade av en tjej som hade anorexia, bilden blev bra, har börjat fått lite "feeling" för det där nu. Hoppas på ett VG. Började även läsa på "Vi som aldrig sa hora" idag,som Ronnie Sandahl har skrivit. Han är bara för bra han! Har ju fått läsa ett par enstaka krönikor med honom på svenskan och jag har även läst några krönikor av honom på aftonbladet.se. Killen kan det han gör.

Igår gjorde jag ett misslyckat försök till att färga håret blondt. Det blev mera ljusbrunt/rosa/oranget, hemskt. Men jag ska färga om det ikväll som tur är och jag hoppas på att resultatet blir bättre då. Var ju lite pinsamt på skolan idag att gå omkring med en hårfärg som ser ut som helvetet själv. Blev ju inte bättre när andra frågade om man färgat håret och sedan lägger till "va fint". Sluta ljug! Fel att bara säga att det ser ut som nå råtthål istället för att ljuga och försöka vara så snäll och omtänksam. Om ni bara skulle säga sanningen istället så skulle jag bli mycket mer tacksam.

Just nu sitter jag ocg lyssnar på "Fix you" med Coldplay, härlig låt det. Har även insett hur tråkigt det kan vara att sitta vid datorn ibland, just nu är det jävligt tråkigt. Kan det bero på att det är nånting som saknas. En viss person saknas som man inte kan skriva med förtillfället. Anton, kom hem från New York. Jag saknar dig här hemma i lilla Timrå. Nångonting blir ingenting utan dig.

Sommarkassan är klar nu också. Sommarjobb är fixat. Det blir cirka 2½ vecka på folktandvården och 2 veckor på Hagalid. Inte världens bästa, men jag är glad för det jag får. Pengar som pengar.

Imorgon är det Tisdag, en vanlig dag. Brukar inte hända så mycket speciellt i mitt liv inte. Nej, man får ta dagarna som dom kommer. På måndag nästa vecka har vi nior avslutningsfotografering. Och det är meningen att det ligga något skojigt över det hela. Men vafan, mitt huvud är slut på idéer, kreativiteten är borta för länge sedan. Om jag ens haft den någon gång. Ewe och Camilla vill klä sig som playboy bunnys. onödigt. Jag själv skulle aldrig kunna utsätta mig för det, jag är för mesig helt enkelt. Och ja, jag erkänner det. Att sticka ut är inte min grejj även fast att det är det som är själva grejjen i det här sammanhanget. Jag kommer nog bara vara vanlig, som vanligt.

so happy, and so young, and I stare, but I can't find myself.

Kommentera inlägget här :