Right about time to try something new

Första blogginlägget. Kalla mig nybörjare.

Dagen har varit vanlig. Klev upp halv 7 och gjorde allt det där som man gör och tog sedan tjugo i åtta bussen ner till skolan. Fredagar är inte världens roligaste dag när det gäller skolan. Beror nog på att man 4 lektioner innan lunch, det är väldigt jobbigt. Min första lektion var 40 minuters SO. Jag satt bara och bläddrade i en bok och lyssnade på ipoden. Efter SO:n hade man en ytterst kort rast innan man skulle ha engelska. Som alltid satt jag med Sara på engelskan. Vi jobbade på med kursen bara, kursenr som vi arbetar med nu handlar faktiskt om musik. Ett roligt ämne för engångs skull. Engelska timmen gick hyfsat fort. Därefter hade jag ännu en 60 minuters lektion - svenska. Fast svenska är ett ämne som jag faktiskt tycker är kul och intressant. Idag pratade vi om krönikor, om vad som är speciellt för en krönika. Och så fick vi läsa två stycken också. Ganska kul faktiskt, blev sugen på att skriva en egen krönika. Vad den då skulle handla om det vet jag inte. Men iallafall, efter svenskan skulle man plågas ytterligare en timme, av matte. Matte är tråkigt punkt. Efter matten var det äntligen lunch! Hungrig var man, fast att det var någon ny små mysko pastagratäng. Den gick att äta. Lunchraste var väll inte så speciellt lång, så efter lunchen drog alla i väg på idrottshögstadiet. Till det dom nu valt. Jag och Camilla har jägarexamen på idrottshögstadiet på fredagar. Idag var Benny (jägarledaren) borta, så då fick vi ha Mathias istället (gympaläraren). Haha, det var ganska kult idag mot för vad det brukar vara. Vi fick några papper där vi skulle svara på frågor. Fast vi gjorde testet alla tillsammans. Jag förvånades av mig själv faktiskt, hade ganska många rätt. Jag som inte tar jägarexamen på största allvar, jag har i stortsett tröttnat på det så. Det gick ovanligt fort på jägarexamen idag även, för vi fick gå efter en halvtimme (halv 2) annars brukar det hålla på till halv 3. Det var skönt. Men man fick då istället sitta och vänta på bussen i en halvtimme, att gå hem hade man ingen lust för. Det är ju så kallt! När man väl var hemma så proppade man i sig två skinkmackor. Sedan för ovanlighetens skull så satte man sig här, vi den allt för överansträngda datorn. Vilket liv!

Ikväll blir det nog att jag är med Camilla, vad vi ska göra vet jag inte. Får se vad vi hittar på.
Tills vidare! Like a pen, I'm sure I will write again / Lina

Anton - love.

Kommentera inlägget här :