Summering av 2016

Tittade i arkivet och hittade en lista som jag fyllde i för 3 år sedan. En lista där jag summerade 2013. 
Tänkte att det kunde vara kul att summera även detta år.
 
Let's do it
 
Gjorde du något iår som du aldrig gjort förut?
Jag besökte två nya länder som jag aldrig varit i förut: Norge (lite sjukt ändå) och Usa... och ja, även Malta då men det var ju även 2015. 
Sen har jag väl även gjort en massa småsaker som är första gången grejer men det känns onödigt att lista.
 
Hur har ditt 2016 varit?
Måste ändå säga att 2016 har varit ett av dom bättre åren. Gjort många roliga saker.
 
Vilket datum från 2016 kommer du aldrig glömma?
Hmm, svårt att välja ett specifikt datum. Väljer hellre några dagar i rad. Och i sådana fall blir det helgen i Göteborg när vi såg Håkan på Ullevi. Så mäktigt och peppig helg. Vill nog även slå ett slag för den korta men otroligt härliga helgen i Norge, sådan otrolig frihetskänsla när vi bilade från Kiruna till Grovfjord.. När vi passerat riksgränsen och de norska fjordarna och bergen började uppenbara sig, otroligt vackert. 15 december - sista konserten med Kent kommer också vara ett datum som stanar kvar. 
 
Vad är din största framgång 2016?
Att jag äntligen blev fastanställd.
 
Bästa köpet?
Alla resor, vissa dyrare än andra, men i slutändan så jävla värt det. 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Ja typ, resor, smink och konsertbiljetter.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja både stora och små saker. Känns som att jag upprepar mig, men konserterna jag varit på har alla gett mig känsla av eufori. Blev även väldigt glad när jag fick reda på att jag skulle bli fastanställd. 
 
Vilka sånger kommer påminna dig om 2016?
Den sista sången - Kent (eller egentligen alla låtar från albumet Då som nu för alltid)
Valborg - Håkan Hellström
Din tid kommer - Håkan Hellström
Hymn for the weekend - Coldplay
A sky full of stars - Coldplay
Ending - Isak Danielson
 
Vem har du umgåtts mest med?
Bortsett från Emil som jag "är med" hela tiden så är det nog Amanda. Vi åkte bl.a. till Norge, Göteborg och Grekland tillsammans + hänger en del i Stockholm också. 
 
Vart reste du under 2016?
Malta, Grovfjord i Norge, Göteborg, Thassos i Grekland, New York samt Finland x 2 i jobbsyfte.
 
Är det något du saknar år 2016 och vill ha mer av 2017?
Mer av alla bra saker: resa till nya spännande platser, prova nya saker, lära mig någonting nytt. Är bland annat sugen på att testa att resa själv. Skulle vilja hyra en stuga i någon mysig fjord i Norge och bara vara, hade varit soft. Skulle vilja lära mig att spela ett instrument, typ saxofon som är mitt favoritinstrument haha. Skulle även vilja göra någonting med familjen, typ en resa eller bara ha en härlig helg tillsammans. Vi har varit så osynkade med det iår tycker jag. 
 
Vad gjorde du på din födelsedag?
Min födelsedag var ju igår så den har jag färskt i minnet. Dagen började med frukost på sängen och paketöppning. Senare under dagen kom Amanda och Danne förbi, vi åt tårta och drack cava för att sedan dra vidare och äta brakmiddag på Yuc - så sjukt god mat och drinkar. Efter middagen mötte vi upp Johanna och Rebecka på en tropisk och väldigt mysig bar vid St eriksplan. Jag fick en jättefin fransk bulldog, i ballongformat haha. Vi drack några parplydrinkar-ish sen gick vi vidare till Odenplan och K-karaoke för att skriksjunga i en timme, himla skoj. Därefter gick vi vidare till något uteställe där det mest hängde 18-20åringar men de gjorde ingenting för de spelade massa bra låtar, gamla godingar och de hade dessutom världens godaste shots som smakade blåbärspaj. Vid 01-tiden var vi lite för trötta och fulla så åkte vi hem! 
 
Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Mer spontanitet, mindre stress, mer familjehäng, mindre dåliga vanor.
 
Vem saknade du?
Lite olika, men mestadels mamma och pappa såklart.
 
De bästa nya människorna du träffade?
2016 har varit ganska stillsamt på den biten. Har liksom inte träffat och börjat hänga med nytt folk. Däremot stöter man väl på intressanta och trevliga personer lite då och då.
 
Vad vill du säga till dig själv inför 2017?
Stressa mindre, tänk på hälsan. Lev mer i nuet och oroa dig inte så mycket. 
 

Kommentera inlägget här :