Mitt 2014

Snodde en lista från annan blogg. Tänkte att det är kul (för min egen del) att summera året som gått.

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?


Flyttade till Stockholm, tog examen, bosatte mig i Halmstad, hade 3 olika jobb under året, bott kollektivt, jadu... säkerligen en massa andra saker också som jag inte kommr på just nu.

Vilka städer besökte du?

Stockholm, Halmstad, Umeå, Sundsvall (besökte och besökte...), Alanya. Inte varit runt så mycket iår.

Vad var din största framgång 2014?
Att jag tog examen såklart och att jag fick jobb inom kommunikationsområdet.


Bästa köpet?
Har typ inte köpt något under det här året känns det som..Men min nya telefon var väl i alla fall det mest nödvändiga köpet. 


Gjorde någonting dig riktigt glad?

Har verkligen uppskattat alla människor runt om mig mycket mer iår, just för att jag flängt runt så mycket och spenderat mycket tid ensam. Så alla nära och kära har gjort mig glad. 

Och ledsen?
Att behöva bo så långt ifrån allt och alla, sjukdomen cancer, att SD fick 13% i valet... and so on.


Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?

Oj, svår fråga. Har mest lyssnat på gamla godingar i år men nån låt med MS MR.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare tror jag faktiskt, i alla fall i höstas.

Vad önskar du att du gjort mer?
Varit mer spontan (om det går), rest mer och läst mer böcker trots att jag läst väldigt många i år.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Grubblat över livet.

Blev du kär i år?
Nej, blev väl om något extra kär alla gånger jag fick träffa Emil efter flera veckor ifrån varandra.

Favoritprogram på TV?
Paradise Hotel och Historieätarna.

Bästa filmen?
Gillade Her, senaste Hungergames och what if. 

Bästa boken du läste i år?
Expeditionen, min kärlekshistoria.

Årets youtubevideo?
Men palla, kollar aldrig videos på youtube typ - nog med allt som folk spammar på FB.

Bästa matupplevelsen?
Tonfiskfilé, mmmm gott.

Något du önskade dig och fick?

Ett jobb i Stockholm. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Jobbade, var till frissan och klippte och färgade håret lila, åt middag med Mathias, My och Lo.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer tid med bra personer, mer resor och mindre känsla av att känna mig fast.


Vad fick dig att må bra?
Tid med bra personer, fest, dans dans dans, go mat och varma grader.

Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
Jag vill ha mer stabilitet men ändå känna mig fri. Vill resa och vara spontan och inte känna mig instängd och fast i livet. Sen hoppas jag få slippa distansförhållande en gång för alla. 

Vilken kändis var du mest sugen på?
Sverrir Gudnason (alltid), Chris Millington, Idol-Rolf haha.

Vem saknade du?
Emil, familj och vänner. Varit så mycket ensamtid det här året...

Nyårslöfte?
Klyschan: Bli mer självförverkligande-

Högsta önskan just nu?
Vet faktiskt inte, att vinna på lotto så jag kan göra vad jag vill haha... 

 .

Kommentera inlägget här :