tanke

Alltså, jag har börjat inse att man bor i fel stad, eller till och med i fel ände av det här landet. I alla fall om en vill jobba inom kommunikationsbranschen och få ett jobb som är något så när relaterat till utbildningen man lagt ner 3 år på.

"Sök jobb över hela landet säger dom". Det har jag gjort och gör fortfarande. Men så fort man får ett samtal från en arbetsgivare gällande intressanta jobb som man faktiskt vill ha är det så tråkigt att bli bortvald så fort man säger vart man bor. När jag säger att jag bor i Umeå blir jag inte längre intressant för en vidare rekryteringsprocess. Det bli ju en ond cirkel tillslut, för hur ska jag kunna flytta neröver till exempelvis Stockholm om jag inte får något jobb? Jag behöver ju ett jobb där nere för att kunna överleva.

Nu har jag ändå lyckats få ett jobb här i Umeå, inte direkt drömjobbet och inte direkt relaterat till min utbildning. Men ett jobb är alltid ett jobb, right? Dock så frustrerande att veta att jag haft chans på jobb som både copywriter och kommunikatör, två riktigt bra jobb där min utbildning spelat in en stor betydelse för om jag ens varit intressant. Nej.. jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att komma ur den här onda cirkeln.

Kommentera inlägget här :