vartenda tåg

Allting kan hända, men det gör det inte
Världen kan förändras, men det gör den inte
Jag sitter fast i en film som borde tagit'slut
Allting jag säger har jag sagt förut

Jag har rest men inte sett mig omkring
Jag har läst men inte fattat nånting

Vartenda tåg
Vartenda tåg jag kliver på
Tar mej bara längre ner
Längre ner i samma spår
Tar mig bara längre ner
Längre ner i samma spår

Ännu ett år och vad har jag gjort?
Suttit och hoppats att det inte ska ta slut så fort
Sövts till sömns av samma röster
Vaknat av sol i samma fönster

Jag går upp nu fast jag vill ligga kvar
Jag går upp fast jag vet inte till vad

Vartenda tåg
Vartenda tåg jag kliver på
Tar mej bara längre ner
Längre ner i samma spår

Vartenda tåg
Vartenda tåg jag kliver på
Tar mej bara längre ner
Längre ner i samma spår

Jag ser skogar
Jag ser fabriker
Jag ser städer
Jag ser ängar
Jag ser sjöar
Jag ser gårdar
Jag ser vägar
Jag ser stjärnor

Jag ser skogar
Jag ser fabriker
Jag ser städer
Jag ser ängar
Jag ser sjöar
Jag ser gårdar
Jag ser vägar
Kan du se mig?



Kommentera inlägget här :