en lång jävla lista

Fredag, woho! första dagen på jobbet avklarad, woho!
Har egentligen inte tid att lägga ut sånt här, men jaja.
Här kommer en lista med 100 frågor!! (snodd från Hanapee)
Tyckte det kunde vara kul att svara på. Var några år sedan sist.

Här kommer den
1. Hur gammal är du om fem år? 27 om man räknar oktober om fem år, egentligen 28 då. (shit va gammalt)

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Mina nya kollegor

3. Hur lång är du? 167cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Obvious child hette den, var sådär.

5. Vem ringde du senast? Camilla

6. Vem ringde dig senast? Camilla

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Kommer inte få kompa så du kan va här till 20.15"

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms alla dagar i veckan

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta

10. När såg du senast din mamma? Jadu... 31 augusti tror jag. Men kommer träffa henne ikväll igen :)

11. Vilken ögonfärg har du? Grön/blå

12. När vaknade du i dag? 06.30 

13. Vilken är din favoritjulsång? vet inte... felice navida (stavning?) är ju mysig och typ the pogues - fairytale of new york

14. Vilken är din favoritplats? Hemma hos mamma o pappa tro jag 

15. Vilken plats föredrar du minst? Halmstad! haha... nej men typ.. eh, en parkbänk utomhus i 30 minus.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Sjukt svår fråga. Förmodligen inte i Umeå, med en eller flera hundar, kanske någon unge, har sommarstuga vid havet och har typ ett värdefullt och givande jobb.

17. Vad skrämde dig om natten som barn? ingenting tror jag, monstren under sängen kanske.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Oj, hmm, jag vet inte. Något idag under min utbildning på jobbet typ.

19. Hur stor är din säng? 180cm

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar och Emils stationära som jag snor ibland.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med

22. Hur många kuddar har du i sängen? Två

23. Hur många landskap har du bott i? Fyra

24. Vilka städer har du bott i? Timrå, Umeå, Stockholm och Halmstad

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? barfota, i alla fall inomhus.

26. Är du social? När jag vill och när det är nödvändigt så

27. Vilken är din favoritglass? Choklad eller mangosorbet, eller polka!

28. Vilken är din favoritefterrätt? Creme brulee eller typ cheesecake

29. Tycker du om kinamat? löve it

30. Tycker du om kaffe? Nope

31. Vad dricker du till frukost? vatten

32. Sover du på någon särskild sida? höger

33. Kan du spela poker? Ja

34. Tycker du om att mysa/kela? ja

35. Är du en beroendemänniska? Ja..

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Japp!

37. Vill du ha barn? Inte nu men kanske om typ.... 7 år?

38. Kan du några andra språk än svenska?Engelska och en del tyska som jag försöker komma tillbaka till. 

39. Har du någonsin åkt ambulans? en gång

40. Föredrar du havet eller en bassäng? havet!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder, skor, frisör... ja bara ytliga grejer tydligen.

42. Äger du dyrbara smycken? Nja

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Ser bara tre program på tv resten laddar jag ner... men typ paradise hotel (skämmigt)

44. Kan du rulla med tungan? Nej

45. Vem är den roligaste människan du känner? Danne tro jag nog får ta hem den titeln

46. Sover du med gosedjur? Nej

47. Vad har du för ringsignal? Ja någon standard iphonegrej

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? en pärm i bokhyllan

50. Flirtar du mycket? Nej

51. Kan du byta olja på bilen? Förmodligen inte

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej

53. Vilken var den senaste boken du läste? Det handlar om dig av Sandra Beijer, den var inte särskilt bra.

54. Läser du dagstidningen? Ja, online

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Inte just nu, men jag har prenumererat på Elle interiör (eller Elle Decoration som den heter nu)

56. Dansar du i bilen? Nej

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Ehm, typ Nrj skulle jag gissa på.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Anteckningar på dagens utbildning på jobbet

59. När var du i kyrkan senast? På min kusin Christoffers bröllop förra sommaren.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Ingela, min tyskalärare, eller typ Åssa (stavning?) idrottslärare.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? 5 dagar (festival)

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Emil, som köpte en bok till mig.

63. Vad lyssnar du på just nu? Ingenting, måste slå på nå musik!

64. Har du varit med i tidningen? Ja några gånger, även som skribent :))

65. Vad är det konstigaste du ätit? myror

66. Vem såg dig naken senast? Ingen! nämen... Emil, om ingen tjuvkikat när jag byter om genom sovrumsfönstret :))

67. Vad är det för färg på din tandborste? Svart

68. Hur imponerar man på dig? Har en intressant historia, är trevlig, ödmjuk osv osv osv

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Ingen tråkigt nog... ganska bra på att hållla sånt för mig själv.

70. Har du någon piercing? Ja, i naveln.... (ska nog ta bort) och en industrial i örat.

71. Din största vinst? *Min familj* *töntiiigt*

72. Civilstånd? Sambo

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Facebook, twitter, aftonbladet, bloggar, weheartit, arbetsförmedlingen (kolla jobb!), mediejobb.info, st.nu (fattar inte varför jag läser sundsvalls tidning när jag bor i umeå?), hemnet. Ja det är väl typ dem, har säkert glömt någon.

74. Är du fåfäng? Nja inte så värst

75. Ångrar du någonting du gjort? Ja

76. Hur gammal är din pappa? 50

77. Vilket är ditt drömjobb? Något kul jobb inom kommunikation, typ jobba med roliga saker på kommunikationsbyrå eller att få jobba med djur på något sätt, särskilt hundar. Skulle typ kunna tänka mig att öppna ett hundhem/hunddagis :)))

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Resa runt en massa, flytta, köpa bostadsrätt. 

79. Vad har du haft för husdjur? Kaniner, hamster, mus, marsvin, katter, hund. 

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? oj, kommer inte på något just nu... 

81. Svär du ofta? Njaee.

82. Sverige när det är som bäst? Sommaren, vid havet, med typ jordgubbar och ett dopp i det blå.

83. Kan du åka slalom? Ja

84. Vad har du ätit i dag? Två bananer, en hårdbrömacka med ost och en hamburgare.

85. Vad har du för utbildning? Kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Benen skulle jag sagt förr, men nja... nu är det väl typ.. ögonen eller leendet. 

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? magen, höfterna, armarna, låren, rumpan... ja listan tar inte slut

88. Vilken är din bästa egenskap? Oj, jag är lättsam och godtrogen (är det ens något bra?)

89. Vilken är din sämsta egenskap? Lite tjatig typ

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Oscar Wilde och typ Adolf Hitler....

91. Saknar du något? Sommaren, pengar!!

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Ja

93. Vad gör dig ledsen? Att tänka på Rapp (RIP), orättvisor, onda människor, när livet är tråkigt osv osv

94. Vad gör dig glad? När livet är bra

95. Har du varit gift eller förlovad? Nej

96. Vad ska du göra i helgen? Åka till Timrå, umgås med familia och vänner. 

97. Vad är det knasigaste du gjort? men jag vet inte..... kommer inte på nåt.

98. Vad har du för laster? Chips, choklad och mitt nya biljardspel på ipaden, kan inte sluta spela...

99. Vem är din förebild? Just nu? Emma Watson lätt. 

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Packa!!

 I brist på bilder tog jag denna på mig och Amanda från vår examen.
 

Kommentera inlägget här :