blad/blomma

Piffade till vardagsrummet idag med två stora fina blad.
Jag har verkligen börjat tycka att enkla gröna växter är otroligt vackra och gör mycket för att liva upp ett rum.
Visst är det fint med vacka buketter också men förhoppningsvis överlever mina gröna växter lite längre än en bukett. Blir liksom lite billgare i längden!
 
Förövrigt har jag ett extremt sug just nu att inhandla massa småprylar till lägenheten. Vill köpa nya gardiner, lampor, ljusstakar och annat smått och gott. Har fått så mycket inspiration på senaste tiden att det kliar i fingrarna på mig. Men det får vänta ändå, måste tänka på att jag ska iväg till London och spendera pengar snart, så måste hålla i pengarna så gott det går tills dess.
 
ÅH, kom på en sak som jag ändå måste ta tag i att köpa. RAMAR! fick ju två jättefina plascher av Emil i julklapp från society6 som jag vill sätta upp. MEN eftersom det är amerikanska mått på dom så är det omöjligt att hitta ramar som passar. Men jag har gett upp att hitta ramar som passar, får köpa några med svenska mått och klippa lite i kanterna på planscherna så att dom passar. Hur svårt kan det vara? jaja. 
Lilläggan, att man aldrig ska bli nöjd med hur den ser ut. Blir väl klassad som klar i samma sekund som man ska flytta härifrån... 
 
Imorgon kommer bli en extremt rolig fredag, har först och främst skola mellan klockan 9-12, därefter har jag tagit på mig jobb till klockan 14-18. Och om ingen erbjuder något roligt kvällsnöje kan det nog bli att jag jobbar till klockan 20 t.o.m.
Är extremt pengakåt just nu... huvva, det skrämmer mig lite.
 
Nya fina blomman!
 
 

Kommentera inlägget här :