summering av 2013

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Åkte utomlands med Camilla och Evelina för första gången, åkte utomlands med Emil för första gången, skaffade ett riktigt jobb (ej sommarjobb), besökte Halmstad med familjen, volontärjobbade på en festival, var i Västerås för första gången och hälsade på Emils mor, gick på ett bröllop... hmm säkerligen en massa mer men kommer inte på något på rak arm just nu!

Hur har ditt 2013 varit?

Det har helt klart varit ett händelserikt år. Jag har varit iväg på många resor och haft mycket för mig då jag både jobbat, pluggat och försökt ha ett socialt liv samtidigt. Det har varit ett roligt och väldigt givande och lärorikt år. 

Blev du kär i år?

Nej, är ju redan kär i pojkvännen min sedan tidigare. Kanske att min kärlek till hundar har intensifierats och gått över i obsession.

 

Vilket datum från 2013 kommer du aldrig glömma?

Oj va svårt, hmm, men det blir nog datumet då vi tog bort Rapp <3

  

 

Vad är din största framgång 2013?


Att jag fick ett jobb och praktik i Stockholm. Personlighetsmässigt kanske att jag blivit mer säker på vem jag är som person och vilken person jag vill vara.

Bästa köpet?

London och Turkietresan helt klart, upplevelser går före allt materiellt!

Vad spenderade du mest pengar på?

Helt klart resande då jag bara under sommaren flög minst 8 gånger + londonresan på det.

Gjorde någonting dig riktigt glad?


Mycket har gjort mig glad, men speciellt möjligheten att få ha ett bra socialt liv i kombination med att ha jobbat så pass mycket att en inte behöver känna jättedåligt samvete för alla pengar som spenderats. Vilken lyx det är att få jobba och kunna njuta av det! Sen nu under det senare halvåret blev jag riktigt glad när jag fick min praktik i stockholm.

Vilka sånger kommer påminna dig om 2013?

Alla låtar med Lana del rey då det är henne som jag lyssnat mest frekvent på under årets gång. Sen även get lucky med daft punk.

Vem har du umgåtts med mest?

Förmodligen Emil då vi bor ihop, men utöver det, hmm, Amanda kanske då.

Har du haft ett förhållande under 2013?

Ja

 

Vart reste du under 2013?

London, Alanya, Göteborg, Halmstad, Stockholm, Västerås, Luleå... 

Är det något du saknar år 2013 och vill ha 2014?


Under 2013 tycker jag att jag har haft väldigt mycket stabilitet och det är något jag önskar för 2014, men som jag känner kan bli svårt. Det är mycket som väntar nu till sommaren då jag tar min examen och det skrämmer mig lite. Jag vill ha ett jobb och någonstans att bo, men hur det blir kan jag inte veta ännu..

Vad gjorde du på din födelsedag?

Inget särskilt egentligen, var på birsta med mamma. Sedan så blev mamma och pappa så pass sjuka att det inte gick att göra något speciellt. Umgicks med Simon istället på födelsedagen!

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?

Mindre stress och mer fokus på hälsa. I och med jobb och plugg samtidigt är det mycket som blivit bortprioriterat ibland, speciellt under den tiden då jag jobbade 50% och pluggade samtidigt.

Vem saknade du?

Rapp, min älskade gamle vän <3

De bästa nya människorna du träffade? 

Vet inte om jag träffat så mycket nytt folk under 2013 så jag får väl lova att säga mina glada arbetskamrater på Relacom då! 

Vad vill du säga till dig själv inför 2014?

Våga satsa, tänk på dig själv i första hand och prioritera inte andra före, våga även misslyckas och se inte ner på dig själv. DU ÄR BRA!

 

Kommentera inlägget här :