Sittningen

Gårdagen var riktigt rolig! Den började ju som sagt med lite förfest hos Amanda. Hade riktigt skoj där, vi tog gruppbilder och övade på spexet. Sittningen i sig var också bra! Helt okej mat, förrät var det någon bruschetta eller vad det heter, och till varmrätt var det kyckling med typ pärklyftor oså, sen efterrätt var det pannacotta I think. Gött. Kvällen förflöt så att medans vi åt så fick alla nollningsgrupperna gå upp på scen i tur och ordning och köra sitt spex. Såklart var gröna först ut och la ribban! Men dom andra gruppernas spex var också bra. Det ända som jag tycker var lite tråkigt var att dom hade gjort bordsplaceringar och placerat ut en vid randoms typ. Hade hellre suttit med hela gröna laget istället för att sitta mellan två tjejer som jag aldrig pratat med förut, men det gick ju bra ändå.
Sen så var det ju även dags att utse årets nolla och årets nollningsgrupp! Först tog dom upp en person ur varje grupp som var nominerad till årets nolla. Anna var den som var nominerad från vår grupp och hon vann!!! Så jävla bra.
Dock när hon hade blivit årets nolla så trodde jag inte att gröna skulle bli årets nollningsgrupp just för att det skulle kanske vara för mycket om gröna laget tog hem båda kategorierna. Men hey, jag hade fel. För vi var den grupp som samlat ihop mest poäng och därmed blev årets nollningsgrupp!!! Haha vilket ögonblick det var, alla skrek som nå galningar, osså fick vi gå upp på scenen och få medaljer och våra faddrar bugade så fint för oss! Sen när hela sittningen var slut så öppnade dom upp resten av corona och vi dansade loss. Vi firade vinsten med att alla köpte en grön shot (även faddrarna) och ställde oss i en ring och skålade tillsammans. Det var fint haha. Vilken kväll! Det känns skönt att äntligen vare en etta haha
Som vanligt fick jag dock väldigt ont i fötterna där i slutet av kvällen... och dessa "party feet" inläggen som jag köpte hjälpte ju inte alls. Men det vare värt! Fick väldigt många komplimanger av mina skor, det tackar jag för.
Tänkte bjuda på lite bilder:
Kvällens look...
förferre hos Amanda
Elin och Sofia
Rebecca och Frida
Sittningen
Veronika, Rebecka och Johanna
Sofia, Amanda, jag och Veronika
Nils och fadder Gia
Amanda och Nils
Det blåa lagets spex: Egenskriven sång
Svarta lagets spex: Auktion av deras faddrar, haha så fult
Röda lagets spex: En kille i deras grupp som fick typ strippa inför deras faddrar, mest pinsamt...
Årets nolla: Anna!!
Skåla för det gröna laget!
Glada grönisar
daaaansa

Kommentera inlägget här :