Perfektion?

Kalla mig vad ni vill. Jag vet att alla har sina egna åsikter, det är bra, man ska ha åsikter om saker!
Diskussion, det gillar vi.

Jag har alltid varit en ärlig människa, säger oftast alltid vad jag tycker. Bra eller dåligt det kvittar, säger som det är och i många fall inte tänker över konsekvenserna. Men att vara ärlig är väll bättre än att ljuga?

Jag har ALDRIG varit perfekt, och kommer aldrig att bli, för vem är egentligen perfekt? Jag har aldrig påstått mig själv vara perfekt. Även om jag många gånger skriver nedlåtande saker här i min blogg så ska ni veta att jag inte har höga tankar om mig själv heller. Jag är nog den människa som står längst ner på "operfekt-listan". Så är det, jag är ärlig.

Men vad är då perfektion? Finns det perfektion?
Är man kanske perfekt om man är smal, snygg och smart?
Låt mig tänka.... smal.. nej, mer än halva mitt liv har jag varit lite småfet, inte överviktig, men lite fläskig kanske, okej en tid var jag smal, inte sådär jättejättejätte ideal underviktigt smal, men normal smal? kan man säga så? Normal smal är kanske ett dumt uttryck, för vad är normalt egentligen. Snygg, nej även där, mitt självförtroende är för lågt för att kunna ha så höga tankar om mig själv. Visst man har väll sina stunder då man anser att man ser bra ut, men majoriteten av alla dagar är INTE sånna dagar. Smart... hmm, nej. Jag har bra betyg och är nöjd över dom. Men dom hade kunnat varit bättre, eller ja hade dom verkligen det? Jag vet inte, jag har inte dom bästa betygen i alla fall och jag är inte så allmänbildad. Men återigen, vad kännetecknar smarthet?

Jag är som ett stort frågetecken, hur ska man veta någonting egentligen när det inte finns några riktiga svar. Allt hänger på en själv, vad man själv tycker och tänker. Ingen bestämmelse finns över det många kanske söker, perfektionen. Ingen människa kan därför vara perfekt när ingen människa kan säga vad perfekt är.

Jag tror inte heller att perfektion gör en lycklig. Eller ska jag säga såhär, smal, snygg och smart, skulle det göra MIG lycklig? Nej jag vet inte, jag har inte en jävla aning. Jag har sökt lyckan alldeles för många gånger. Ivrigt försökt söka mig till den, men har jag funnit den? Nej, återigen. Vad är lycka?

Jag behöver lyckan

Kommentarer :

#1: Camilla den lilla

Gillar denna text,speciellt de näst sista stycket. Keeps the mind going !

skriven
#2: linnea

Väldigt bra text! (y) och jag håller med Camilla om det näst sista stycket =)

skriven

Kommentera inlägget här :