Jävla mataffärer

Jag kom och tänka på en sak idag.

Har NI tänkt på att när man är i en mataffär och när man kommer fram till kassan. Så är det ALLTID fullt med olika chokladbitar och annat slisk "3 för 10" "2 för 15" osv. Sånna där billiga sliskiga sockerkickar som vi kunder oftast lätt faller för. Vi tänker  "men oj va billigt och gott, jag är ju sugen på någont sött...." osså köper man skiten. Jag tror att dessa dåliga slisksaker är ett exempel på att vi människor bara bli fetare och fetare. Det är ju fan en del av vardagen att köpa sånt där skit?

Var på Ica maxi idag, vad tror ni dom har vid kassan då?! JO en låda med muffins förpackade 1 i varje. Alltså? vad är det frågan om. Butikerna vill ju bara tjäna pengar på oss korkade, impuls aktiga idioter som går på sånt där skit och köper det. Allt ska verka så billigt och gott. Fel att dom gör någon ny affärsidé där dom har nyttiga grejjer vid kassan och så kan det stå, "ta ett äpple, du kommer inte ångra dig" HAHA nämen vad vet jag. Men jag tycker bara att det är så överdrivet. Vill man ha någonting sliskigt så går man väll till den avdelningen i affären, butiken ska inte in i det sista försöka övertala en att verkligen köpa den där 2 för 10 kexchokladen.

GAAAH
Jag blev så sur så jag stod emot att köpa Ben&Jerry's.
Det ni!

Ett stort steg för mänskligheten...
eller i alla fall för....
Lina Hjort

Kommentarer :

#1: linnea

haha, starkt jobbat att du stog imot Lina ;)

skriven

Kommentera inlägget här :