Everlong

Det är dom små sakerna som man uppskattar mest i livet. Små saker som att lyssna om och om igen på Everlong med Foo Fighters. Det är  vad jag gör just nu och jag får verkligen inte nog. Texten och allt är bara så perfekt.

Nu är det sportlov och man kan inte klaga. Eller egentligen börjar sportlovet imorgon, måndag. Men helgen har varit helt okej bra, roligast var i alla fall Lördagen. Det är inte bara dom små sakerna man uppskattar i livet även dom små stunderna..

Tittade på skärgårdsdoktorn förut och då var det en gubbe som levde ute på en ö med sin vän. Han den här gubben sa att han inte skulle kunna klara sig utan Kalle, som hans vän hette. Jag kände bara hur glad jag blev att höra det där, att en gammal man som levt under så lång tid och som måste ha en väldigt bra kunskap om livet erkänner att han inte klarar sig utan sin bästa vän. Det var bara så gulligt på något sätt. Det händer i vissa fall att man känner samma sak, även fast att jag vet att jag skulle kunna stå på egna ben så är jag ändå beroende av att ha vissa personer runt om mig. Så att man inte kollapsar mentalt. Det finns dom man inte kan klara sig utan.

Imorgon.. måndag, börjar som sagt sportlovet. Och dagen i ära ska jag gå jag-vet-inte-vad-den-heter- kursen med mamma och pappa. Men den där man måste gå innan man får börja övningsköra.. Ska sitta i 3 timmar med dom och bara försöka vara allmänt fokuserad på vad man gör. Får se hur det slutar. Men jag hoppas att det blir ett besök på Donken efteråt. Suktat i flera dagar efter en fet donken cheeseburger. När jag fixat körkort (vilket inte kommer ske förns cirka 2 år) så ska jag leva på drive inen på donken! Okej inte helt sant, men nästan så..

I övrigt så tycker jag att Evelina min vän kan ta och pallra sig hem från Åre, jag vet att hon lever i paradiset just nu med alla pojkar som hon säkerligen går och suktar efter. Men kom ihåg vi väntar på dig här hemma också och jag vill göra något roligt när du är hemma igen!

Nej nu är jag alldeles för slut i huvudet för att klara av att skriva något mer, så att säga så har man inte sovit så mycket under helgen. Har en dov huvudvärk som jag hoppas inte ska bli värre...

Jag älskar mina vänner! JA - det gör jag verkligen, åh herregud så lycklig jag är som har dom.

Kommentera inlägget här :