Utflykt

Dagen kanske inte började sådär super. Vaknade tidigare än väntat för att blodet forsade ur näsan på mig. Har ingen aning om varför jag får sån kraftig näsblod bara sådär ibland. Inte så himla roligt att vakna upp och hela kudden är full med blod. Menmen.

Igår hade jag verkligen jätte tråkigt, det var grått och trist ute och det kändes som en söndag. Så idag vid 11 tiden så kom pappa på den briljanta idén att han, jag och mamma skulle åka ut på bilutflykt. Först var det tänkt att vi bara skulle åka ner till skatan bortanför Njurunda. Men det blev en mycket längre tripp än så. Åkte en bra bit bortanför Hassela, rakt in i skogen. Åkte på massa konstiga grusvägar och shit, i bushen helt enkelt. Kom sedan fram till något berg och där uppe fanns det en restaurang. Så vi åkte upp dit och tittade på den fina utsikten och åt en dyr middag. Maten var god så den var värd pengarna. Sedan efter det fortsatte vi i skogssnåret på väg att hitta en tillbaka väg hem. Tillslut kom vi till E4:an  en bit ovanför Hudiksvall. Så då vare bara att gasa på upp mot Sundsvall.

En snabb sväng in på ica maxi blev det också när vi ändå var i farten. Mamma köpte massa gotta till lunchen imorgon på jobbet. Blir sallad med feta ost och tzatsiki (stavas?), väldigt gott må jag säga. Fyllde på min kära mobil också, så nu har man gratis sms!

Fick även reda på av Camilla förut att Simon måste välja vilken skola han ska börja på senast i helgen som kommer. Och dom han ska välja mellan är där han går nu i Sundsvall då eller i Järpen (fjällen) eller Jönköping.. Ja vad säger man. Kind of sad om han flyttar, men bra samtidigt, glad för hans skull som vågar ge sig iväg från den här skrutthålan. Men satan vad tomt det blir om han flyttar. Vad han är beslutar sig för så står jag på hans sida i valet! Helt klart.
Om han flyttar så kommer jag och Camilla hälsa på honom så ofta vi kan, och hur roligt skulle inte det vara då. Lite semster för oss två blire ju då.

Ja men sluttjatat för idag
Nu blire nog dusch osånt
Godkväll



ett kort jag tog från berget där vi var och åt.

Kommentarer :

#1: alexandra

åh, vilken fin himmel! :)

skriven
#2: Linnéa

hihi jag kan väl berätta för dig ;) svar : jag och johan bråkade rätt kraftigt. ^^ hemskt vare.

skriven

Kommentera inlägget här :