Jag står utanför din dörr bara för att säga, att jag aldrig känt mig så ensam

Håkan Hellström mani. Jag verkligen älskar honom just nu. Texterna! dom är så... speciella på något sätt, skär i hjärtat att höra dom. Man känner igen sig i hans texter helt enkelt.

Det kommer alltid finnas en hand för dig någonstans, du kan sluta dina ögon och aldrig behöva känna dig ensam...  Lalalaa.

Igår var jag allmänt lycklig över ingenting i princip och idag, ja idag är det väll annorlunda. Konstigt hur humöret kan svaja så mycket, upp och ner hela tiden. Dagen började med att jag klev upp 8.00 frågade pappa snällt om han hade lust att skjutsa mig till skolan så jag kunde sova en timme till. Annars skulle jag behöva gå ner till timrå för att ta bussen därifrån vid halv tio.. Och det ända han svara va "Nej" kort och konsivt. Blev lite små irriterad, var så himla trött och jag orkade verkligen inte gå till skolan. Men vad gör man, satte mig i köket, smutta på ett glas juice som vanligt samtidigt som jag läser någon dålig hälsotidning. Som påminner mig om hur dåligt det är att dricka juice för att det innehåller så mycket fruktsocker.. blablabla. Camilla ringde i alla fall när jag satt där och var trött och less. Fick åka med henne till skolan, slapp man gå då! brabra. men dock hade klockan redan gått så det var ingen mening att lägga sig igen. Skoldagen var väll som vanligt, dubbeltimme i bild först. Gick dåligt som vanligt...
sedan matte, åt apelsin,  lyssnade på Håkan och stirrade ut genom fönstret... sen slapp vi ju svenska då eftersom Sten inte var där.

Kom även att tänka på en sak idag. Delvis var det för att Camilla satt och sms:ade med Jesper som vanligt. Hon lurade honom att hon skulle flytta. Och han gick på det också.. Less blev han
Klart man blir less, kanske för att man blir lurad men också så är det ju klart att man blir less om man hör att någon ska flytta, snarare så blir man nog ledsen. Som Simon t.ex. som kanske ska flytta nästa år, till Jönköping och gå skola där. Liksom, vänner som man håller så kära ska helt plötsligt flytta iväg.. det kan inte bli annat än ledsamt. Vänner som alltid är runt omkring en, som man alltid tar för givet. Flyttar dom så är det risk att man tappar kontakten med dom, och vem vill förlora en vän? Inte jag iaf, jag har inte råd att göra det. Dom få bra vänner jag har vill jag ha kvar. Jag vill inte förlora er.


Lyckas alltid skriva massa strunt i bloggen..

Nej nu ska jag fortsätta lyssna på Håkan och fundera över lite ditt och datt!

Allt det bästa till er mina vänner.


Kommentarer :

#1: evelinaaan

du är en underbar vän Lina! :)

skriven

Kommentera inlägget här :