Nyårslöften

Har suttit och tänkt på detta lite, det som är det typiska för nyårsafton, nyårslöftena! Egentligen.. är det inte lite.. töntigt? Att skapa några löften för att liksom ha någonting att sträva efter. Okej, det låter bra så. Men själva löftena är väll kanske inte dom bästa. Som t.ex. när man var yngre och hade "jag ska sluta äta godis" ... Hmm hur länge höll man det då 2 veckor? Och som om att sluta äta godis fick mig att må bättre, nej.. snarare sämre. Jag tror att löftena måste börja bli lite seriösare så att vi också kan ta dom på större allvar om det nu är så viktigt att ha dom.

Så jag har har suttit och tänkt över vad jag ska ha för löften.

1. Jag ska börja tänka mer på mig själv. Göra saker jag vill och för min egen skull, inte för någon annans. Göra saker som får mig att må bra inte för att jag ska duga åt någon annan. Det är väll det allt handlar om, att vi ska lära oss att vi duger som vi är? Fan va jävla klyschig jag låter och töntig.. men får väll vara det då.

Mitt andra "löfte" är väll egentligen inte som ett löfte, eller jag vet inte, det är lite konstigt bara.
2. Jag ska börja engagera mig mer i viktiga frågor, sånt som det snackas om på nyhetera osv. Hänga med mer liksom så att man inte är helt bakom flötet. Tror det kan vara bra på många sätt, man lär sig ju mer t.ex. Sen så ska jag nog lägga till lite där att jag ska även försöka skriva mer tankfulla, seriösa inlägg här också. Låter säkert urtrist, men vafan. Någon gång måste man väll börja ta livet seriöst he he.

3. Försöka bli mer social. Har faktiskt blivit bra mycket bättre på det, men man kan alltid bli ännu bättre.

Allt jag kunde komma ihåg just nu.

Hoppas ni kommer på några bra löften, något som betyder nåt för er.


Kommentera inlägget här :