Kloka ord anser jag

Så, då var 08's julafton snart över också då!

Det har varit en bra dag och man har ätit massa gotta!
Kom hem runt halv 10 ikväll och då öppnade vi familjen Hjort våra julklappar. Jag är väldigt nöjd över dom. Hade inte önskat mig något speciellt så jag är väldigt nöjd.

Jag tycker att det här med julklappar har gått lite över gränsen, vi ungdomar så gott som tävlar om vem som fått dom bästa julklappar, skryter om vad vi fått, för att låta bäst. Jag tycker det är så onödigt egentligen. För alla har det inte lika bra, alla får inte lika många, dyra julklappar som vissa andra får. Julen handlar inte bara om julklapparna, jag trodde det förut när jag var yngre, men jag har lärt mig nu att det bara är något som hör till julen. Man ska inte heller förvänta sig så mycket. Och om vi slutade jämföra våra klappar med alla andras och inte brydde sig om vad alla andra fått så skulle vi inte heller bli besvikna.

Julen ska vara något fint och mysigt, inte något ångestframkallande.
Sen att våra föräldrar ska betala för alla julklappar dom köper är väll nog det. Vi kan väll nödvändigtvis inte behöva göra dom panka såhär sista veckorna på året. Tänk så mycket pengar dom slänger ut på dina klappar, så klaga inte! OCH kräv inte så mycket.OCH jämför dig inte med någon annan.Ibland kan jag bli så förbannad på bortskämda snobbungar som verkligen bara måste skryta för hela världen om deras perfekta julklappar.

Det är patetiskt!

Jag har fått lite av varje, ska ta upp lite saker, men det är INTE för att skryta.
*Kent boxen <3
*twilight böckerna <3
*tekoppar
*taklampa
*datamus
*spel
*pengar och presentkort
*parfym
och lite köksgrejjer.

Godnatt folks, hoppas ni haft en bra julafton.

Kommentarer :

#1: Anonym

HAHA lol att vi har typ skrivet samma på våra bloggar

skriven

Kommentera inlägget här :