Geni

I nian på svenskan någon gång under höst termin var första gången jag upptäckte detta geni - Ronnie Sandahl. Jag verkligen älskar det han gör! En sjukt jävla bra journalist som skriver krönikor som får en att bli stum. Satte mig för en stund sedan i vardagsrummet och skulle läsa aftonbladet. Av en gammal vana kollar jag alltid baksidan först, där det nästan alltid är en krönika med. Och idag var det Ronnies tur igen. "Jag var en feg jävel den vintern" Mmm, såå bra skrivet. Kan inte annat än att avundas han förmåga att få fram den rätta känslan i texterna. Jag vill också kunna skriva så som han, sätta ord för allt.

Synd att jag inte kan länka texten.. man måste tydligen premunera(stavning?) på aftonbladet plus att för att kunna läsa det på webben, patetiskt!

NU ska jag gå till min Simon och se film med honom och Camilla.
P.S I love you, blir det nog.
Ytterst tveksam om den är värd att se.


Ronnie Sandahl

Kommentera inlägget här :