Leker inte livet så säg

En helt otrolig bra dag idag, kan inte påstå annat. Det är varmt, solen skiner och jag är glad. Behövde heller inte vara så länge i skolan idag, började 8.30 - 10 med nationella i engelska, writing. Man skulle antingen skriva om något minne från en viss årstid som man har eller skriva vad man tycker om de olika årstiderna. Jag valde att skriva ett minne från vintern. Satt först en stund och funderade på vad jag skulle skriva, sedan dök det kanske mest minnesvärda minnet upp. Egentligen var detta minne inge speciellt, men det var början på något helt fantastiskt. Efter nationella blev det att spela lite fia med knuff med Camilla och Sara, som vanligt förlorade jag. Allt kan ju inte gå som man vill! Vi hade hål ett ganska bra tag, våran engelska lektion skulle börja 12.40 men eftersom jag och min käft skulle till tandregleringen så avslutades min dag där, slapp både engelska och samhälle. Gud så skönt. Och av alla dagar så var det idag det passade bäst. Jag mår bra idag, utan en riktig anledning egentligen tror jag. Blir glad när solen skiner och någon människa ler mot mig. Glada människor gör mig glad. Påväg till bussen från skolan in till stan så stöter jag på en viss Hampus, som ser glad ut som vanligt, det där leendet gav det lilla extra för denna dag. Satt på bussen och kände hur solen stekte igenom min svarta skinnjacka, riktigt hett blev det, men man ska inte klaga. Våren är hur mysig som helst, och jag älskar att åka buss och lyssna på musik och titta på den blå himlen. Lite drygt kanske att behöva sitta på en buss i 35 minuter för att åka till tandregleringen när det man ska göra där går på 2 minuter.. Hmm men ingen skada skedd där inte, fick ju lite extra tid över då tills bussen hem skulle gå så då lunkade jag ner till stan och kikade lite. Sen gick det extra fort att komma hem till lilla Timrå också, åkte motorvägsbussen så att säga. Fick ju mig en liten promenad från timrå hem till edsgården också, blev att mumsa på en banan och glassa med solbrillorna på och självklart lyssna på Sambassadeurs glada låtar. Finemang säger jag bara! När jag kommer innanför dörrn ser jag mamma som ligger och steker i solstolen på altan och själv står man där som ett fån i skinnjacka och håller på dö av värmeslag. Senare idag blir det kanske att ta fram moppen och köra en sväng med Camilla, det skulle inte vara helt fel faktiskt, nu när det är så pass fint väder.

Det talas ju om att man får vårkänslor logiskt nog när det är vår, och ja, det stämmer nog ganska bra det! Inte behöver det vara "kärlek" man menar på. Jag blir glad av våren, lyckliiiig, och det är inte helt fel det heller.

Nej nu sjutton blir det att sätta sig ute i solen ett tag!

It's a beautiful, perfect day

Kommentera inlägget här :