Every second counts

Sommarlovet börjar närma sig, kul javisst, men stressad känner man sig. Har så mycket jag ska hinna med innan sommarlovet, massa läxor och prov, känner pressen som trycker hela tiden. Stress är inte bra, jag mår dåligt av stress. Har känt mig lite nere idag bara för att jag insåg hur mycket jag har att göra. Jag vill ju kunna prestera det bästa jag kan, men om man måste stressa så blir bara allt halvdant. Men stressen kanske är bra samtidigt eftersom den driver en framåt och man blir tvungen att jobba. Jag hade ju tänkt att sätta mig att plugga det första jag gjorde när jag kom hem från skolan idag, men det blev ju såklart inte av. Jag var alldeles för trött för det, la mig på sängen och sov i cirka 2 timmar, pinsamt jag vet. Trötthet och stress i kombination, kan det vara bra?  Jag får nog försöka stå ut dom här sista veckorna ändå.

Dagen idag var som alla andra måndagar, i stort sett. Började med 25 minuters mentorssamling. Satt med Carro, Camilla och Ewe som vanligt. Vi pratade om vad vi gjort i helgen och sådant. Ewe hade varit på någon grease show i eon arena så hon satt stolt och visade upp massa bilder för oss. Efter det hade man engelska, jobbade med gramatik delen i kursen bara. Sedan hade jag svenska, men där var jag bara några minuter för att jag skulle till tandregleringen. Farfar skulle skjutsa in mig dit, så han hämtade mig vid skolan tjugo i tio. Hade tid klockan 10 hos tandregleringen. Satt och väntade i väntrummet, minuterna passerade. När klockan var  fem i halv elva så gick jag till receptionen och frågade vad som stod på. Då visade det sig att dom hade skrivit in min tid dagen där på alltså imorgon tisdag. Fast dom hade ringt och sagt 7 maj klockan 10.00 till mig. Blev lite små irriterad. Men jag fick gå in dit idag ändå, fast inte förrän klockan var tjugo i elva ungefär. När jag väl kom in dit så bytte dom någon båge och sådär, bytte även färg på gummi grejjerna, blev mörkblå.

När jag var klar så hade farfar fått suttit och väntat på mig i cirka en timme, stackarn. Han skjutsade mig tillbaka till skolan. Hade precis missat idrotten, så då satte jag mig i korridoren och läste på lite till so provet. Hade cirka 10 mintuer till det, sedan vare bara att infinna sig på so:n för  provet. Provet var inte så jätte svårt, men det var ganska mycket så man fick stressa igenom det, stress och åter stress...
Hade efter so:n lunch, gick till lunchen med Camilla, Sara och Carro. Hade en jävulsk disskusion med Carro, lite små kul nu när jag tänker efter. Som vanligt på måndagar hade jag sedan håltimme. Satt för mig själv i uppehållsrummet och fummlade med mobilen och lyssnade på ipoden. Sista lektionen hade jag tyska, lyssnade på några nya texter i kapitlet och gjorde ett kärlekstest med Sabina, jag fick även bästa resultatet på det testet, jag är en väldigt romantisk person enligt det där testet. Fast det kan jag inte hålla med om...
Tog inte moppen idag, så det blev att ställa sig på busshållplatsen och invänta bussen efter man slutat. Väl hemma så la jag mig på sängen och läste lite i jägarboken, viltet. Måste f*n lära mig dom där jävla simänderna,dykänderna,gässen, hönsfåglarna och allt det där skiten tills på onsdag. På onsdag är det finalen, det slutgiltiga provet, som förövrigt kommer att gå skit. Kan ju tillägga att jag sett över 20 orrhönor i, en tjäder, en örn typ och en hare i helgen. Är man på landsbygden så är man. Efter jag läst i den där skitboken så käka jag middag, la mig sedan och sov två timmar på sängen. Sedan satte jag mig här i cirka 30 minuter, sedan gick jag bort till Camilla och hämtade moppen. Sedan när jag kom in igen så satte jag mig och pluggade matte, och skrev även en labbrapport till kemin.

Och nu sitter jag här igen. Imorgon slutar jag kvart över 1, för lärarna har halv studiedag, skönt. Så då ska jag åka in till stan när jag slutat och kanske spendera upp femhundringen jag hittade i helgen. Ska sedan vara med Anton.
SötälsklingsAnton. Som även åker till New York på lördag, avundsjuk. Men det ska jag försöka att inte tänka på så mycket. Kommer i alla fall sakna honom som ett as, men det är ju bara normalt.

Till veckan eller så ska jag hålla ett föredrag om Timo Räisänen på svenskan, får som en klump i magen bara av att tänka på det. Jag verkligen hatar det, jag hatar att stå inför folk och prata om något som för dom är helt ointressant. Alla blickar man har på sig, man känner hur det hettar till ansiktet och man blir alldeles röd. Okej alla kanske inte är som jag, men jag är mesig, så är det bara.

Stress,stress, stresssss.

Längtar tills imorgon i alla fall, då ska jag ju vara med Anton igen, har inte varit med han på ett tag nu, med tanke på att jag var borta i helgen. Han kan i alla fall få mig att tänka på annat än skolan, jag vet att han kan det. Just därför som jag tycker så mycket om honom. Han är så bra alla sätt. Jag älskar dig Anton.

Here you got me, just like the way you want it.

Kommentera inlägget här :