No time left for love

Jobba, jobba, jobba är vad som står på schemat just nu. Känns som om man inte har speciellt mycket tid över till annat. Mitt första sommarjobb, på folktandvården. Jobbar från klockan 7.20 - 16.00 ganska långtråkigt blir det ibland. Men om det inte vore för dom två fikarasterna och lunchen så skulle jag inte stå ut. Idag fick jag sluta en hel halvtimme före arbetstid, så snällt så snällt. Dagarna blir ganska långa, eftersom det inte finns så mycket att göra. När det väl finns något att göra så är det bara massa journalarbete, det är verkligen dötrist. Om ni visste hur många journaler det är där så skulle ni förstå. Ibland får jag hjälpa Ann-Chatrin inne på sterilen och det är faktiskt mycket roligare. Där får jag sortera massa instrument och gå ut med dom till tandläkar rummen. Fast dessvärre så måste man smörja in händerna med sprit typ varannan minut där känns det som. För händerna måste vara extremt rena annars får jag inte röra någonting där inne. Men nu ska jag inte skriva mer om vad jag får göra så att jag inte försäger mig. Jag har ju faktiskt tystnadsplikt.....  haha

Har jobbat två dagar på folktandvården nu, det går segt framåt. Men det ska bli skönt när det är klart. Ser ganska mycket folk och så när jag är där och det är kul att tjuvlyssna på tandsköterskornas skvaller. Igår så stötte jag även på Hampe hos tandläkarn, jag hade inget att göra så jag bestämde mig för att gå en runda och då satt han där i väntrummet. Så då¨stannade jag och pratade med honom ett tag, det var väldigt trevligt. För omväxlingens skull.

Sitter just nu och väntar på Camilla, vi ska väll dra ut en sväng med mopparna eller så. Har knappt någon tid över att vara med kompisarna eller Anton, det är förjävligt. Men till helgen då blire annat, då ska jag ta vara på tiden.
Och på torsdag ska jag nog ägna lite tid åt att vara med Anton också, blir ju kärlekskrank utan honom. Hehe
Nej mina journalplockande armar är alldeles för sega för att skriva något mer nu.

Keep holding on, 'cause you know we'll  make it through. Just stay strong, 'cause you know I'm here for you

-Anton.

Kommentera inlägget här :