Touch of winter

Klev upp tidigt idag, tidigt för att vara en lördag. Satte mig och läste gårdagens aftonbladet och käkade frukost. Mamma vaknade en liten stund senare än mig. Hon slog sig ner i köket med mig, hon bad mig att gå ut med hunden. Javisst tänkte jag, tills jag kollade på termometern, -13 ! Kallt.. Måste vara vinterns första dag som är riktigt kall. Man har ju varit med om värre men ändå. Jaja. Jag klädde på mig tjock täckbyxor och täckjacka sen gick jag ut i kylan. Jag överlevde faktiskt, det var ganska uppfriskande med den där lilla promenaden ändå.  Väl inne igen så började jag städa rummet, är fortfarande inte klar. Måste hinna med att städa klart det och hinna duscha innan Anton kommer hit! Känner mig lite stressad nu faktiskt. Jag borde inte sitta vid datorn just nu, men det är svårt att slita sig. Liksom det är ju inte direkt kul att städa. Men jag har ju inget val antar jag. Jag har inte tid att skriva mycket mer nu, jag måste verkligen gå!

På återseende! / Lina

Kommentera inlägget här :