Goodbye sad songs

Måndag. Kan det bli tråkigare än så? Måndag är ju inte veckans roligaste dag precis. För det första måste man upp tidigt på morgonen och bege sig till den uttjatade skolan. Skolan är alltid densamma. Händer aldrig något nytt.  Som idag. Började med 30 minuters mentorssamling. Fick reda på att vi har två friluftsdagar framöver. Seriöst, två? räcker det inte med en. Bara för att det har blivit så satans kallt nu så tvingar dom iväg oss på friluftsdag. Vi hade några alternativ att välja mellan, tragiskt nog så valde jag skönviksbacken på första friluftsdagen och Hassela på andra! Men men, efter mentors' hade man 40 minuters engelska. Läsning som vi ALLTID har på måndagar, snacka om att variera. Sedan skulle man även sitta och läsa i 40 minuter till på svenskan. Fick även tillbaka en bearbetad text på svenskan, jag är glad, för jag lyckades jobba upp den till MVG nivå! Jag ska slita som fan den här terminen på svenskan. Efter svenskan vare gympa, var nog den tråkigaste gympa lektionen på länge. Orkar inte tillägga mer om det. Sedan hade man SO. Höll på somna när jag satt och läste i boken om samhälls ekonomi. Kände hur huvudet nickade till flera gånger, hoppas ingen såg det. Hade sedan lunch. Det var någon ny mat idag, bönsoppa. Kanske inte låter så gott, men det var faktiskt ganska gott! Det tyckte jag och Camilla i alla fall. Som sagt "dagens ungdomar är så kräsna" eller hur då Camilla? haha. Väl efter lunchen så hade jag håltimme, alla andra hade typ lektion. Hur kult är det då. Men tråkig som jag är så satte jag mig i uppehållsrummet och läste. Orkade inte sitta där så länge så jag gick upp till korridoren igen. När dom andras lektion var slut så gick jag och Sara till kiosken och hon bjuppa på två vanilj patroner. Dom var goooa. Det blir nog jag som får bjuppa nästa gång. Sista lektionen hade man tyska. Var en ganska slapp lektion ändå. För våran lärare var inte där idag, så vi hade Kicki där. Och hon kom och gick mest hela tiden. Var en lättnad när man slutade, var trött som en gris och ville bara hem. Väl hemma så gick man direkt till sig datorn. Dåligt beronde man är av den, det är sjukt.

Imorgon blir det nog inte så mycket datorsittande iallafall. För imorgon efter skolan ska jag till Anton <3
Anton,Antoon,Antooon - så underbart fint det låter att säga detta namn.
Jag älskar honom och ingen annan<3

Nej nu ska jag inte skriva mer idag.
Like a pen ! / Lina

Kommentera inlägget här :